Monday, July 26, 2010

konsert gaza di taman universiti JB





bismillahhirrahmanirrahim...

alhamdulilah semangat perjuangan dipersatuan PERWANIN memang layak dipuji kerana mereka sentiasa giat mengadakan program-program amal dan dakwah untuk masyarakat setempat mahu pun untuk ummat islam diluar malaysia baru-baru ini satu lagi kosert gaza untuk mengutip dana bagi membantu saudara kita di palestien, lebih kurang jam 8.45 mlm majlis dimulakan dengan persembahan dan bacaan sajak dari kumpulan amni jagat satu persembahan yang penuh dengan kerendahan penghayatan hati..malam itu mereka dianggotai oleh 4 orang ahli.

perembahan kami malam itu bersiliganti masing-masing membuat 2 kali persembahan dan amni jagat membacakan puisi 2 kali dengan penuh semangat teringat saya dengan penyampai sajak di konsert kesenian islam diuniten 2 hari sebelum saya ke jb iaitu dokter lim dan shabatnya mereka memang pasagan yang mantop untuk lagu dan puisi cuma saya terlupa untuk menceritakan tentang mereka pada cerita blog konsert di uniten maafkan saya dokter..teruskan perjuangan.

sambutan dari para peniaga mlm itu juga amat mengalakan dan kebanyakannya memberi sumbangan kepada tabung palestien dari keuntungan jualan malam itu terutama gerai aqsa.
sambutan kedatangan orang ramai juga memuaskan ramai yang hadir menyokong konsert gaza syukurlah tabung gaza bertambah lagi malam itu.

saya mengucapkan jutaan terimakasih pada persatuan PERWANIN yg telah sudi memilih saya untuk memeriahkan konsert gaza malam itu saya juga doakan agar mereka terus diberi kekuatan untuk berdakwah dan memperjuangkan islam di johor mahu pun dimalaysia amin...

2 comments:

  1. taman universiti JB? skudai? dkt la ngn utm kan? wahh.. ustaz trun JB lg rupenye.. tahniah di atas usaha yg xputus. moga terus kuat. :)

    ReplyDelete
  2. salam abg naz..

    saya link kan blog abg di blog saye ye...jemput juga ke teratak na ye...

    ReplyDelete