Tuesday, March 23, 2010

UTM Skudai pula!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera dari hati yg ikhlas ku ucapkan buat semua pmnat2 dan shbt2 ku yg setia mmbuka blog ku ini...jutaan kemaafan ku pohon buat anda semua krn lmbt update blog...lbh2 lg cerita nya bgtu jauh dgn tarikh kejadian,hehe...maklumlah, saya sibuk dgn jadual harian...

Baiklah, kali ni saya nk smbung cerita prjalanan saya bersama klrga dan hezry di johor...sblm ini saya brhnti cerita ketika melawat kampung hezry, dan bermalam di sana...bersmbung pula dgn prjalanan kami ke skudai utk konsert 'Tour de Tahfiz' ku utk kali yg ke-6...

Biasalah, slps satu mllm kami di muar, kami trus berangkat ke skudai...kami tiba waktu mlm dan bermlm di sebuah hotel...Alhmdulillah smuanya elok, baik & selesa...kami cukupkan rehat utk aktiviti esok iaitu konsert tour..

Pd keesokannya, kami ke UTM skudai lbh kurng tgh hari...tapi sblm tu saya brjmpa dgn seorg shbt, helmi namanya...dia dan isteri mmbawa kami mkm tgh hari di sebuah restoran asam pedas...maaf saya trlupa nama restoran tu...(kalau helmi ada baca ni, tolong inform abg dan bgtau ye,hehe)...masya Allah, mmg enak masakan asam pedasnya...kami sgt2 puas hati, lbh2 lg isteri saya elin, dan adikku hezry yg kedua2 nya mmg gemar asam pedas..mmg sesuai lah bwk mereka ke restoran ni...

Baiklah, dismbungkan cerita, slps mkn, kami trus mnuju ke UTM skudai dan berehat di resthouse sana...Alhmdulillah, kami dpt berehat dgn ckupnya, lbh2 lg saya,hehe...smpaikan saya sndiri tak prgi soundcheck sbb masih nk ckupkn rehat...tapi saya hntr wakil, sape lg kalau bkn hezry...jd apa yg berlaku saya pun tak tau, cuma yg saya tau kmpulan as-saufee bgtau, mereka pd mulanya ingtkan saya sndiri yg mnyanyi, rupa2nya adikku
sorng ni...hahaha...baguslah tu dik, insya Allah ada rzeki kita nyanyi sama2...

Kini sudah hmpir masanya, kami mnuju ke dewan trsebut sekitar jam 8mlm...Alhmdulillah sambutannya agak hebat dan sglnya brjln dgn baik...Konsert brmula slps isyak dimulakan dgn kmpulan UNIC yg mmbawakan 3 buah lagu..sprti biasa, mereka mmg mantop..diikuti pula dgn kmpulan BROTHERZ...org lama, mmg hebat..mmpunyai kualiti yg tersndiri..mereka juga mmbwkn sebuah lagu lama yg brtajuk teman sejati...sebuah lagu keramat.hehe..seterusnya sblm saya mmbuat prsmbhn, kmpulan as-saufee pula yg mmbuat prsmbhan...trima kasih shbt2 sperjuanganku krn sudi mnyrtai konsert ku ini..
Kini tibalah giliran saya utk mmbuat prsmbhan..sperti biasa, sblm menayangkan video tahfiz dan mendeklamasikan sajak, saya mmbwkan 4 buah lagu..diikuti dgn video dan sajak...kmdian saya mmbwkn bbrp buah lagu lg...saya juga mmbwkn sebuah lagu lama iaitu 'Sesungguhnya'..teringat di waktu dulu,hehe..

Setelah smuanya selesai, saya ke blkng dewan utk sesi tandatangan dan brgmbr bersama peminat...seterusnya mnjamu selera...sebelum brtolak pulang, saya sempat brgmbr dgn smua pihak komitee...Trima kasih adik2ku krn sudi mnymbuat konsert ku ini di UTM dan tahniah utk segalanya..Slps brgmbar dan berbual pjg, kami berangkat pulang trus ke rumah..Kami tak bermlm kerana hezry ada urusan pnting pd keesokan paginya...Sepjg prjalanan hezry yg memandu shgga kami slmt tiba di rumah...trima kasih dik..ksian, dahlah pnat sepjg mlm, esok paginya pula ada prsentation...takpe, moga Allah akn mmbls segalanya yg baik buatmu adikku..

Insya Allah, sterusnya akn saya ceritakn brkenaan konsert 'Tour de Tahfiz' di BMI Gombak pula


3 comments:

  1. tahniah dengan konsert amal.semoga urusan terus dipermudahkan dan diberkati olehNya...:)

    ReplyDelete
  2. Bang Nazrey, nama restoran tu Restoran Asam Pedas Tasek. Taukeh dia cari abg sebab lama tak datang kedai dia.. hahaha

    ReplyDelete
  3. ustaz.. lain kali dtg la lagi ke UTM ni.. :X

    ReplyDelete