Saturday, January 30, 2010

MENZIARAH TAPAK

Salam buat semua shbt2 ku amnya dan terutama skali shbt2 ku yg setia menziarahi blogku ini khususnya..Kali ini, saya Nazrey Johani ingin menceritakan tentang perjalanan saya ke sabah pd 26 hr bln januari yg lalu...dan tujuannya tidak lain & tidak bkn, adalah utk menziarah tapak pembinaan 'Kompleks Tahfiz Bayu Syahadah"..

Kali ini saya tidak berseorngan, dan kali ini saya bawa seseorng yg blum prnah ke Sabah..hehe sronok adik saya sorng ni..maklumlah 1st time ke Sabah..emm sape lg kalau bkn hezry..tapi tidak berdua shja, tetapi kami bersama Mr. Lam, seorg kontraktor yg ingin mngusahakan resort di tahfiz tu nnti..jd saya mmbawanya menziarah tapak trsbut...saya & hezry bertolak dari rumah saya ke airport lbh kurng pkul 7pg..setibanya di sana, kami brjumpa dgn mr. lam yg turut mmbawa isterinya..kami menaiki kapal trbng yg sama & flight kami berlepas pd jam 10pg..

Alhmdulillah kami slmt tiba di airport Kota Kinabalu sekitar jam 12.30 tgh hari & trus mnjamu selera di tepi pantai yg indah..hehe..setelah itu kami trus berangkt mnuju ke kundasang di mana di situlah kami brmalam..Mr. Lam isterinya tggal di homestay yg berbeza manakala saya & hezry pula di homestay yg brbeza..emm 1st day mmg tak byk aktiviti yg kami lakukan krn agk keletihan..Kami berancang utk mnziarahi tapak esok hari..hehe..Di sebelah mlm, saya & hezry sempat juga menonton movie di laptop kami sblm tidur..hehe

Pada keesokan harinya pula, kami berempat menuju ke kg bitoon di mana di situlah tapak sekolah tersebut..dan kami bertolak sekitar jam 6.30 pg..Ha pada hari ini hezry sbg arkiteknya pun memulakan tugas dgn membuat 'site analysis', hehe..Mr. Lim turut mngmbil gmbr utk resort tu nnti..Kami disambut oleh ketua kampung, en Johari Yundang, yg telah mewakafkn tanah seluas 30 ekar..Slps itu, kami berempat pergi mnziarahi tanah kosong di atas bukit & sempat juga mngmbil gmbr,hehe..Saya juga mmbawa mereka mnziarahi pakcik saya di rumahnya..emm sudah agak lama saya tidak bersua dgnnya, rindu pula rasa..Setelah selsai kami bersiar2 kami pulang ke tmpt pnginapan masing2..Bkn main seronok lg hezry sbb dpt melawat ke plbagai tempat & kampung2 di Sabah..

Pd hari ke-3 pula saya membawa mereka ke tempat air panas poring di mana pelancong2 boleh mandi air panas di situ..Seblum masuk, saya & hezry singgah mkn di kedai yg terletak di hadapan tmpt trsebut..Masakannya Masya Allah..mmg sedap..ha bg siapa yg melawat ke tmpt tersebut, boleh sggah di kdai mkn tu..Mr. Lam & isterinya tidak melpaskan pluang utk mandi, manakala saya dan hezry pergi mnuju ke air terjun yg berdekatan..Alangkah sronoknya hezry bila smpai di air terjun..tapi kami tak mandi, cuma kami berdua pluang ber'posing'..hohoho...lihat saje gmbr2 kami ini,hehe...setelah smuanya selesai, kami terpaksa bertolak awal mnuju ke airport di KK utk mngejar flight..perjalanan kami dari kundasang ke airport memakan masa lbh kuarang 2 jam stngh..

Setibanya di airport kami berehat sbntr & check in..flight kami berlepas pd pkul 8mlm..Alhmdulillah kami slmt tiba di KL lbh kurang jam 10.30 mlm dan saya & hezry disambut oleh abg ipar saya utk mngmbil kereta kami di rumahnya..Alhmdulillah, smuanya slmt & Insya Allah kami akn kerap ke sabah lpas ni utk menghidupkan 'Kompleks tahfiz Bayu Syahadah'..Doakan perjuangan kami ini..ameen